A fi psiholog înseamnă explorare, ascultare, susținere, ghidare, înțelegere, dedicare, SUFLET. O parte din a fi psiholog este despre a construi încredere, a oferi curaj, speranță, despre a împărtăși durerea, impasurile, bucuriile, despre a fi prezent în toate aceste momente cu tot ce ai tu mai bun. Celelalte părți le descoperi puțin câte puțin cu fiecare om pe care îl asculți, cu fiecare copil, părinte și profesor.
Învăţarea auto–reglată este alcătuită din trei elemente esenţiale pe care profesorii trebuie să le cunoască pentru a–i putea ajuta pe elevi să aibă success în învăţare:
- Pentru elevi
Evaluare psihologică, consiliere psihologică individuală și de grup;
Activități de prevenție și intervenție pe teme specifice: dezvoltarea competențelor socio-emoționale, dezvoltarea abilităților cognitive, consilierea în carieră. - Pentru părinți
Psihoeducație cu privire la cele mai frecvente probleme emoționale și comportamentale ale elevilor;
Întâlniri pentru prezentarea rapoartelor de evaluare;
Recomandări pentru problemele emoționale și/sau comportamentale identificate pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale. - Pentru cadre didactice
Formarea cadrelor didactice prin cursuri sau webinarii;
Informarea și consilierea cadrelor didactice pe tematici precum: dezvoltarea și consolidarea relațiilor pozitive cu elevii, gestionarea comportamentelor dificile la clasă, gestionarea relației cu părinții;
Demararea procedurii de neadaptare școlară împreună cu cadrele didactice.